torsdag 26 november 2009

Råger tar priset med the fuckeyed Herring!

Jag får massvis med mejl och brev med tips och frågor, i veckan kom det ett paket från Råger i Trekanten utanför Kalmar och jag kände igen doften! Jag började med att läsa det medföljande brevet och jag citerar " Hej Mannen! Jag vill bara ge mitt bidrag till tipsen och detta är ett mycket bra fiskesätt för insjöar och dypölar, samt att du nu, inte längre behöver din frus halsband och smycken. Hoppas det kommer till användning// Råger. - Va spännande tänkte jag och öppnade det som var inlindad i toapapper. Hej Mannen! Den frasen tycker jag om!Denna skapelse var vad jag hittade och jag måste tillstå att jag blev mäkta imponerad av detta. Råger har verkligen tänkt till här och nu återstod det och se om den fungerade som pop - up över dypölens botten.
Det funkade kanonbra! Råger I love you! Men skulle den klara att hålla upp en wiretafs? Jajamän - I love you even more Råger Måre! Jag var tvungen att prova den och lade ut den, sen blev det kaffe och en cigg. Det var så spännande detta, att jag in kunde suga på ciggen eller få i mig kaffet och jag höll på att sätta hela helvete i halsen, när jag fick två snabba bleeps. Tyvärr blev det inte mera än så, troligen var en Karp framme och munkysstes lite? Men efter 10 minuter, kom det ett vrål från larmet och jag såg en virvel, min lina reste sig och jag krokade. Det lyckades, ta mig f-n Råger, det lyckades!

Denna snipa föll för Råger´s nya skapelse och jag tycker att du ska ta fram en patentansökan på denna gudagåva. Denna i flera färger och storlekar kommer att ta marknaden med storm och hela världen ligger för dina fötter.


Gäddan vägrade att släppa ifrån sig sin nya leksak och höll den stenhårt medans den visade upp sig längs dypölens kant. Jag är mycket imponerad att jag inte själv kom på denna geniala idéen är ofattbart. Jag har bestämt mig för att Råger ska få en premie och jag kommer att skicka honom en ny och större Sill. Men Råger, jag måste be dig om att du skicker mig din adress, posten hade inte torkat sina händer och din adress var utsmetad på paketets baksida. Skicka mig adressen, så har du ditt pris fortare än Satan kan cykla!



3 kommentarer:

  1. Råger! Man lekar inte med en gammal Dansk, man dricker den! Har du skaffat Jerkutrustningen än? Jag väntar med spänning på den dagen var du fiskar byxorna av Bengt! :)

    SvaraRadera
  2. Jodå, en sak som Bengt sällan vill prata om är när jag piskade honom i mete nere i Kölbydammen, 21-3 blev det vill jag minnas! Och metet ligger ju honom varmt om hjärtat. Nej, jag har inte hunnit att införskaffa utrustningen än, men det kommer. Då blir till batalj igen =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.