söndag 22 november 2009

The Freak turned up in Blue!

Jag hade 2 fina napp från troligen en större Abborre, men den känner mina krokar eller var min lilla Sill för stor? Jag bytte till en mindre Sill och lade ut den på samma ställe och efter en kvar var fisken framme igen och spottade igen! Okay! Du ska få mindre krok och ett nytt tackle med en väldigt liten Sill serverades. Jag satte mig och tog en kopp kaffe och väntade, det blev iskallt på platsen och jag undrade varför den inte kom igen?10 minuter senare hörde jag och såg en bil som jag inte kände igen, men denna röst: -Där é du ju lilla gubben! Det var Bengt! Nu fattade jag vad som hände med fisken, nappen och det som skulle bli så spännande, ALLT detta försvann rakt upp i det blå.
På tal om blå! Här kommer djävulen klädd i blå jacka och på bröstet stod det: Stöd invandrana i Kalmar län! Vilket stöd du är Bengt, fisken borta, ett stort flin och sen tog han en bild på mig utan att betala. Du borde skämmas, hur eller hur så har Råger inte fått komma hem än ........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.