söndag 1 november 2009

103 cm Gädda gav vinst på 16.200 kronor!

Det räckte långt i dag!

Struggling under the float!

Pike Tournament är över för denna gången och ryktet om en gädda på 103 cm stämmde bra och det var en kille från Bergkvara som tog hem segern och den fina prissumma av 16.200 kronor. Här snackar vi kilopris. Jag vet inte vad fisken vägde, ej heller vad killen heter tyvärr, men det kanske dyker upp så småning om. 162 deltog i årets upplaga och det är nog deltagarrekord?

Själv var jag en liten runda i Rismåla iklädd en liten väska och ett spö, ett par livebaits och en burk med pellets, mest i fall man skulle se en Karp. Jag fick se en Karp rulla över djupt vatten och på den närmsta bryggan hittade jag lite gamla pellets som fåglarna hade missat, någon som mäskar? Jag drog en liten snipa på flötmetet och sen var det över för denna gång.

Bengt fick 11 gäddor under tävlingen och den längsta var en fisk på 94 cm, Kråkan fick stryk med 2 gäddor och Bengt är i himlen, det är första gången på 4 år att han slår Kråkan, dé ni! Jag måste nog f-n vara med och se vad det handlar om, det blir nästa år om någon vill ha med en dansk båtflyktning som pasagerare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.