måndag 5 oktober 2009

Jag ser fram emot premiären 1 november.











Helgens väder rörde verkligen upp i mina vatten, dem flesta är mindre vatten som efter helgens piskande vindar har fått den berömda "turn over" vilket innebör att hela vattenmassan har vänt på sig, allt är blandat och det ger syre och samtidigt ett kallare klimat på djupet och rovdjuret har vaknat.
Jag har beställt ett gäng produkter från Dynamites Predator range som jag ska testa under senhösten och vintern. Dessa attraktorer är gjorda i samarbete med Mick Brown och då är det inte kattskit! Funkar dessa lika bra som deras karpbeten, blir mer än nöjd, jag återkommer med mina resultat längre fram.
Alla grejorna är packade och står klara inför min premiär, det blev 5 spön som man får släpa på, men det gör inget. Hellre det än, att stå en svinkall dag och tackla upp. 1 flötmete var jag snabbt kan byta flötet om jag behöver. 2 floatledger, 1 drifterspö och det sista är tacklad för sink and draw eller deadbaitwobbling. That´s all I need!
Min mäskning pågår för fullt och det försvinner i samma takt, så det funkar bra! Jag har lagt en del nära land under buskar och i går var det lite kvar på ett ställe, men efter att ha kollad en annan plats och mäskad denna, gick jag tillbaka för att fylla på lite. En stor virvel gav mig bevis på att dem har hittat mitt lilla gatukök (Dem äter gratis ett tag och betaler räkning senare!)
På nästsista bilden gör en gädda bort sig, min drop - off indikator sjunker denna dimmiga morgon. Min Sill med Pilchard Oil blev lite för mycket av det goda och på nedersta bilden har du fisken, en gädda på runt 6 kilo om jag minns rätt. Den blev dagens enda fisk, men dem värmar gott i kylan och man ska inte klaga. Dem flesta av mina vatten har massor av mindre fisk, men bland dessa går det en del groteska bitar och det är dem jag jagar. Ska det blir denna höst/vinter det händer?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.