tisdag 8 december 2009

Så här kan du göra din Drop - off indikator!

Jag vet inte vad en Drop - off indikator kostar i dagens läge, jag har aldrig köpt en, utan gör mina egna själv. Det kan du också göra och du sparar en hel del pengar, pengar du kan lägga på något annat typ krokar, lina mm. Det är enkelt och alla kan göra dem så dem funkar.Här är vad du behöver. Jag har valt att använda leadcore till linan, då denna är stark och du har en valmöjlighet, att antingen ta blykärnan kvar eller ta bort denna. Hairneedle, splicingneedle, gummipärlor, knappnål, Blysänke med genomgående hål, en pingisboll, ett betslås och ett lineclips. Jag har ett Fox lineclips som du kommer att se senare.
Börja med att klippa av en bit leadcore på 40 cm, välj om du ska ha blykärnan kvar eller inte. Skarva fast linclipset som visad och limma skarven med snabblim. Trä på en gummipärla. Värm upp knappnålen och gör ett hål genom pingisbollens mitt och vid hjälp av hairneedlen drar du leadcoren genom pingisbollen.

Tryck ner gummipärlan över linclipset och för ner pingisbollen till denna gummipärla, limmet fixera gummipärlan och nu kan du justera linclipset.


Så här ska det se ut, när du är klar med detta. Därefter trär du på ditt bly med genomgående hål och sedan är det sista gummipärlans tur att komma på leadcoren. Nu är det dags att skarva fast beteslåset i änden av leadcoren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.