onsdag 9 december 2009

Bengt funderar, grubblar och är tveksam!

Ta en noga titt på Bengt! Så här hittade jag honom sittande i Bloms vik med tårfyllda ögon, fundrandes över sitt liv. På min fråga hur är läget, svarde han lite molucket - Det är bra! Jag ser för fan att det inte är bra Bengt, jag är bäst in test, inse fakta Bengt! Du bliver aldrig den stjärna som jag är! Vi spelar inte i samma liga! Vi spelar inte ens på samma plan och vi har inte samma boll!Under intagningen av sitt tårfyllda kaffe stönade han fram att golf kanske kunde vara en bättre hobby? - Yes Bengt, du har fattat helt rätt och tar du med dig Råger som Caddy, så ska jag med glädje betala eran Greenfee! - Grejorna kan du låta stå här, det går kanske att sälja under dagen eller under helgen, annars kommer sopabilen på måndag.
Eller har jag fel? Det kanske är den djävla övervåningen i rucklet som gnager honom och han tänker - Hur faaan ska jag hinna bli färdig innan jultomten kommer? Det är lugnt Bengt, jultomten kommer bara till snälla barn, så du kan fiska vidare...... På den lilla transistorradion spelade man följande låt. Man ska ha husvagn med Galenskaperna och Bengt kom på andra tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.