tisdag 8 december 2009

Drop - off indikator. Fortsättningen...

Vi fortsätter med tillverkningen.
Här har du allt samlad och nu ska det bara sättas ihop och limmas, leadcore kärnan använder jag till mitt karpfiske för att sänka mina riggar.
Limma skarven vid beteslåset.

Det är väldigt viktigt att märket Stiga syns, det kanske dyker upp en VD eller annat från Stiga och ett sponsorskontrakt ligger kanske i luften :-) Skämt åtsido, så här hänger den under din rulle i väntan på gäddan.


Jag gjorde 4 stycken och jag tycker nog att dem blev ganske så fina eller hur?



Fästet till din bakre banksticks kan du göra antingen genom att montera en ring vid hjälp av ett buntband eller använda ett lagom stort verktygsclips som passar på dina banksticks. Thas it folks! Din nya Drop - off indikator är klar för fiske.


3 kommentarer:

  1. Tjosan, Köper du linclipsen separat eller tillverkar du dessa själv med. I så fall hur?

    SvaraRadera
  2. Dessa Fox är köpta, men du kan göra dem själv med 2 stycken 5 mm pärlor och en vanlig hårnål. Klipp av hårnålen ca 2 cm över böjen och tryck fast pärlorna där du klippte av, sen lägger du en pytteliten droppe med snabblim i pärlornas hål och det är klart för justering med en tång. Jag tror att det finns bild någonstans på bloggen var dem syns. // Luis

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för tipset! //Magnus

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.