tisdag 1 mars 2011

Sville fick en Gurka i födelsedagspresent!

Jag fick ett mejl från Sville och efter det ställde jag honom en fråga om han hade någon bild på någon av sina stora gäddor. Sville har god hand om dem större damarna och jag har följd honom och hans fiske lite på avstånd och sett att här har vi en kille som satsar hårt och lyckas med et han gör.
Han har många fina gäddor och Abborrar under bältet genom årens lopp och jag ska passa på att publicera den story han skickade till mig och önska honom ett stort grattis på födelsesdagen, om än lite i efterskott. Läs själva!Hej Luis!
Födelsedagsgäddan.

Upp klockan 05:00 Kaffe Betesfisk Mackor bilen är packad. Hämta Jonas Josefsson i Rockneby.Vårt mål ligger ett antal mil Norrut. Kämpa med släden i en halvfrusen bäck, väl framme är det bara att börja borra sen är man lite lagom genomvarm (Jonas svettas i overallen, undrar om det inte luktar lite också)
När jag håller på att sätta ut mitt sista spö ser jag vippan buga och stanna nere i hålet. Fan tänkte jag, en snipa som inte orkar dra loss vippan, så jag springer dit och släpper linan. Sträcker upp lite och känner att det är en gädda på, dock tror jag det är en liten. Nästa kommentar kommer från The Bandit Jonas "ska du inte ta den snart?" Pang, mothugg, STUMT!
- Jonas detta är en fining hinner jag säga och släppa lite på slirbromsen innan det matar ut lina Ååååh Va Gott! Skriker vi bägge två. En underbar drillning senare är tösabiten uppe och vågen visar mellan 9,24 och 9,36 kilo. Vi bestämde oss för den lägre vikten 9,240 kg (blev lite till mig, så jag kom inte ihåg, hur holdläget funkade på Berkleyvågen). Längd 102,5cm. Omkrets 52,5cm.

Dagens resultat blev: Jonas Gädda 6,8 kg + en mindre gädda (ingen längd eller omkrets)Sverker 9,24 och 6,1 kilo, samt en väldigt sårig hangädda ca 5,5 kg, han hade definitivt inte frågat om lov innan han försökte sätta på! Fy fan varenda jävla helg upp tidigt köra långt bara smågäddor men nu på detta klassiska storgäddvatten fick vi lite kärlek...
Ha det gott! Sville.
Jag tackar och bugar för dessa fina bilder och önskar Sville och Jonas ett riktigt skitfiske resten av den nya säsongen och jag välkomnar flera bilder från er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.