lördag 2 januari 2010

Sverige och Danmark 1 - 1.

Årets första fiskepass är avklarad i gott sällskap genom Anders Ölin och Bengt, ett ymmigt snöfall och en strålande brakmiddag! Det blev ismete på en mindre göl, men fisket var väldigt trögt. Jag hade dock ett par större Abborrar framme på morgonen, men fick inget av dem. Det snöade kraftigt hela förmiddagen och det frös i beteshinken, men vi gav oss inte, fisk skulle det bli.När värsta snön avtog var det dags för grillning av korv och pepparbiffar och det satt som en handska i kylan, en liten rackabajsare gled också ner och värmde gott.
Vad ska man säga om Bengt som inte redan är sagt? Numera har han fått in vanan från våra Fish - ins och röjardagar och nu kör han med räksallad på korvarna. Titta så han njuter, kolla hans blick och sen hans röst som ekade över hela gölen: -Åh va gott!

Jag tycker nog att vi fiskade effektivt av dem flesta ställen, men det förblev trögt, Jag fick dock en liten snipa som tog en levande Mört på spöet som står närmast och Bengt hade ett par fäll som inte gav något. Bengt lyckades till slut att få sin efterlängtade gäddsnipa, en liten firre som togs nere i en liten vik, han hade även en som var med upp i hålet och släppte.


Anders Ölin pimplade efter gölens Abborrar och fick efter ett tag upp runt 20 stycken mindre rovriddare. Jag vet av erfarenhet att pimpelfisket var skit i dag, på denna göl kan man under normala dagar dra hundratals Abborrar på ett par timmars fiske. Men med lite mera flyt kunde det ha blivit ett par fina Abborrar och någon hyfsad gädda.



Jag vet inte med säkerhet om denna blev dagens största abborre, oavsett vad, så var den väldig vacker med sina blåa färger. Den hamnade i beteshinken och kommer att bli bete under morgondagens fiske. Nu kör jag ett tag på gädda och under tiden mäskar jag för karpen i två vatten, hur det går kommer ni nog att få se på bloggarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.