tisdag 11 maj 2010

Flugor för Esox Lucius.

Jag har fått flera frågor kring flugor till gädda och här gick jag bet fullständigt! Jag fiskar inte med flugor och kan inget om detta, men jag har en duktig flugfiskande kompis och han är även duktig på att binda sina egna flugor.
Ett besök hos honom och jag tror och hoppas på att jag löste detta lilla problem. Vad många ville veta var mönstren och utseendet, jag märkte snabbt att det även inom flugfisket finns lite hemligheter bland mönstren och materialerna som används och jag ville inte plåga Esko för mycket, så det blir bara namnet på flugorna och bilderna kanske säger er en del om bindningen?
Water Dog.
Herring Fry.


Bunbugs Baitfish.


Black Widow.
Esko är inte bar duktig på flugbindning, han tillverkar även Wobblare och det sker med en sådan finish att jag kommer att besöka honom igen och ni ska få ta del av dessa konstverk. Det är ett handverk med en nogranhet som - det går inte att beskriva, det måste ses med egna ögon och jag återkommer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.