onsdag 1 december 2010

Kanske isfiskepremiär till helgen?

Det är kalla nätter och snön har stannat av lite, men jag har inte kollat isläget, kanske håller det till helgen? Jag börjar bli lite sugen på att komma ut och få lite frisk luft och skulle jag samtidigt kunna sänka Bengt fullständigt, vore det rena drömmen. Jag är kung på isen och han vet det, det blir inte sämre denna vinter och det vet han!Som jag har nämnd, står allt klart i källaren och jag ska bara köpa på mig lite räkor, sen ska han får se hur man hanterar ett pimpelspö på danskt vis. Jag vet att han innerst inne är väldigt imponerad över mitt mästerliga fiske, det gränsar nästan till idoldyrkan, när jag är i farten. Nämnde jag att Mörten är beställd, inte det, men så är det!
Rent runt hålet, så ljuset kommer ner och sen kommer dem bara till mig. Denna lilla saken var lite hispig och gav en bra fight under hålet som varade flera minuter på dem lätta grejorna. 1 - 0 till Danmark och Bengt var nere för räkning än en gång, matchen spelades på Rissevallen i strålande solsken och tårorna rann på Bengan goa kinder.

Här kan det vara 2 - 0 på gång eller om det är samma drillning, skit samma. Vad som gäller för Bengt denna vinter är träning, bra kondition och ett starkt psyke. Dansken är inte lätt att lura och ur underläge, om det mot alla odds skulle bli ett sådant, så är han totalt livsfarlig och hänsynslös. Bengt du är härmed varnad! Ta med dig extra kläder och snyfttrasan - Det blir Rock "N" Roll från första början.


En liten baby som tog en av mina räkor, det straffade sig och Bengt fick ta ytterligare en Valium för att klara resten av dagen. Bengt är glad över att alla inte är lika duktig med pimpelspöet som jag, då hade det inte funnit så mycket fisk kvar till de svenske ;-) Det är så guttit att tetas och retas med slynan innan vi ska ut och jag hoppas att han får en bra start, så man får höra honom kaxa lite. Jag har funderingar på att ha med en liten bandspelar i skryllan och spela Vi er röde, vi er hvide dagarna i ända, kanske Bengt tycker om det melodin?



Jag vet att jag är bäst in test och jag har till och med redan skaffat lite vita rockar, så nu kan man alltid få hjälp från någon förbipasserande skara och släpa honom från isen. En annan grej med dessa rockar, dem är ju en perfekt snowcamouflage eller om det kommer en regnskur mitt i februari.
Jag hittar nog på något bra med dessa, how about being naked and ....... nej fan, glöm det....BENGT! Håll i dej, sätt på mö färg, snart börjar det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.