lördag 4 december 2010

TRAKKER TUNDRA COMBI SUIT!

Jag har sett och ägt många fiskeplagg genom åren, men ett bättre ställ (Bib and Brace) för 1199:- får du leta länge efter, du hittat inte det, jag lovar! Hela stället består av 3/4 Jacka, Hängslebyxor och en Fleecejacka. Kvaliteten är enorm bra, det är varmt, det andas och det är vattentät till 100 %.
Jag fick hem mitt Trakker Tundra igår och jag har testad det genom att skotta bort 30 cm högt snö på ett område på ca 80 kvardratmeter i ett svep och jag blev varm, men inte svettig och det bildades ingen fuktighet mot kroppen. Jag testade även att lägga jackan inomhus med snö som fick smälta och inget tränger genom, jackan blir inte ens blöt, vattnet pärlar sig och rinner av som en Anka!
Vindtätheten har jag inte provat än och det behöver jag inte! Man har från Trakkers sida testad att hoppat i fallskärm i dessa plagg och resultaten kan du se på Trakker hemsida: http://www.trakkerproducts.co.uk/. Där hittar du videon med testet bland en massa andra saker från Trakkers stora utbud av kläder, bivvys, shelters, mm.Jackan är 3/4 lång och har 2 frontfickor med värmande fleece, det har förövrigt alla fickorna på hela stället. Innerficka och mobilficka finns på framsidan av jackan, dragsko i midjan, kraftiga dragkedjor överallt och inne i jackan finns det dragkedja i båda sidorna för den medföljande Fleecejackan.
Axelpartiet är förstärkt och vid halsen/nacken har du en värmande fleece fastsydd. Du har muddar i armarna, som skyddar dig från vinden och dem håller dig varm runt handlederna.
Hängslebyxorna har justerbara hängslen med kraftiga clips och en elaststisk rem på ryggen, att det bara är en rem på ryggsidan, gör att dina hängslen inte kan glida ner, vilket sker om man har två hängslen som inte hålls ihop. Två frontfickor, som är djupa och som alla fickor på plagget är dem försedda med värmande fleece och dragkedja.
Byxorna går högt upp över midjan, vilket gör att dem håller värmen och skyddar dig mot kalla vindar. Gylfen är en kraftig 2 - vägs dragkedja, som är skyddad med en flick med längsgående kardborre och i benen har du en kardborrelåsning runt dina stövlar och innanför sitter det en kraftig dragkedja, som går över ett snölås. Knäna är extra förstärkta och färgen på hela plagget är i en Carpy olivgrön färg.

Här ser du stället i sin helhet, du får otroligt bra kläder för en liten peng! Jag vill påstå att du kan hitta ett ställ av samma kvalité, men jag garanterar att du nog får betala det dubbla för dem.
Jag tycker att du ska passa på att skämma bort dig lite och ge dig själv en julklapp.
Ring Scandinaviens Sportfiskecenter i Ljungby på 0372 - 140 01 eller beställ dem på http://www.sportfiskecenter.nu/ Passa på nu medans erbjudandet står kvar, jag vet att dessa kläder kommer att gå åt som smör i solen och för 1199 :- hittar du inte bättre kläder.


Den avtagbara Fleecejackan fästs med dragkedja i båda sidorna och med en knapp i nacken, denna fleecejackan blir skön att sova i eller sitta i under sommarkvällen framför bivvyn. Fleecejackan har en kraftig dragkedja samt två fickor och som du ser, en matchande färg.



Här ser du förstärkningarna på jackans axelparti och du ser att det finns en avtagbar huva och en rymlig sådan. Huvan kan ställas in och vad jag tycker om, är att man har tagit till lite med materialet, så nu kan folk med lite tjurnacke, också läsa fast huvan runt halsen.
Sammantaget kan jag bara säga att jag ger detta ställ högsta bedömning, utifrån features, kvalité och framför allt, att du får ett ställ som är varmt, vindtät och som andas för endast 1199 kronor. Det är ett fynd du inte får missa, du får inget bättre vinterställ för gäddfisket och karpfisket, det klarar alla vädertyper, vi skandinaver kan råka ut för! Jag kommer inte att frysa i vinter med detta ställ som jag ska kombinera med mina Skee - tex boots och en fleecemössa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.