onsdag 8 december 2010

Dålig is, men vi har levande Mört på gång...

Det retar mig enormt att det är så dåliga isar, men jag ger mig inte så lätt och det måste väl komma en dag var dem håller för lite ismete efter Gädda och lite pimpelfiske efter Regnbåge. Bengt och jag ska nog hitta något ställe på lördag var det går att sitta och ljuga lite...det är vi bra på och sen dricka kaffe, röka och snusa.
Snusningen står Bengt för, den dagen någon lyckas att få en prilla i min munn, den finns inte! Det skulle i så fall vara efter att jag har lämnade jordalivet och hur den vackra kan pussa honom är för mig en gåta, jag vägrar!Det kommer lite blandade Mörtar på fredagskvällen och redan nu står två stora tunnor klara med var sin betespump. Dem får väl stå där tills det behager han däruppe att sätta på kylaggregatet, så det blir hållbart för våra fina och smidiga bodys.
Det blev nice price och vi tog 50 stycken direkt och med ett lyfta att kunna köpa flera om det så behager oss. Får vi bara en bra is, så går det åt en del beten och fina livebaits är ofta ett måste vid isfiske, dem gör lite mer reklam än en död Sill.
Jag beskrev lite kring mitt Luciafirandet i kyrkan, på karpbloggen och jag fick ett mejl från en som påstod att Jesus dog för över 2000 år sedan och att jag skulle glömma detta och gå vidare i livet. No problems med det min vän! Nästa mejl, var från en kvinna som nu påstod att Satan inte finns!?
De ni! Jag vet att han finns, jag har sett honom och rörd vid honom och han ringer mig två gånger i veckan! Jag har t o m bild på honom! Han var troende ett tag och här sitter han med spöet i handen och ber fader vår du som är i him.... ge oss i dag vår dagliga run och låt den inte släppa.... Lägg ner Bengt, det funkar inte var min kommentar till honom....

Vi har det bra på isen och under andra former av fiske, här verkar han vara lite uppretad över att gäddorna höll sig borta eller var det så att jag hade retad upp honom lite?
Nej, det var gäddornas frånvaro i denna stund och nu var det bara för mig att reta upp Bengt lite tills han fullständigt explomderade framför bryggan.


Jag lyckades med detta som alltid och här ses han gå och småmuttla för sig själv, jag är lite halvdöv av allt jävla industriarbete och militär, men jag hörde strofen danskjävel ett antal gånger under eftermiddagen.
Snart är det lördagmorgon och dau ska jag fortsätta att mobba muppen Bengt, en härlig killen, men vilken slyna han är ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.