fredag 17 december 2010

Än mera snö lagom till helgens fiske.

Snöstorm i Skåne igen och vi fick även vår beskärda del del över Småland under natten. Ja, det ska sägas att det kommer ner fortfarande och här står man med en armbåge som känns helt åt helv... Jag hade tänkt mig att mäska i några hål under dagen, men det får nog vänta lite och Bengt får väl skotta isen, så jag kommer fram och sen får han kanske borra mina hål, om min högre tentakel inte blir bättre.
Jag kör just nu med Ipren och Voltarensalva för fullt, 60 tabletter om dagen och badkaret är fyllt till bredden med salvan....jag ska bli bättre och sätta dit gaphalsen från 3 - kånten på söndag! Det finns ingen Gud, då hade han hört min bön!Jag kontaktade för ett tag sedan Chiel Robben, en Dansk specimenprofil, som har hand om en fin sida som heter Specimen nyt, en Dansk nyhetssida om fisket i det Danska landskapet och den är bra och ger bra information om vad som sker. Du hitter den på http://www.specimennyt.dk/
Chiel har lagt ut mina två bloggar till mina gamla landsmän och nu har jag hela Skandinavien täckt och det känns riktigt bra, jag har även lite tyska besuchare med mig. Vad blir nästa steg Ryssland eller dem Baltiska staterna? Jag vet inte, allt är välkommet i min värld.
Jag hade en fråga till Chiel om hur man fiskade med Sill i Danmark och det var ingen större skillnad, men man fiskar ofta med den riggen, som du ser på bilden. Krokarna är Owners ST 36BC i size 6, som många använder i sitt gäddfiske. Materialet däremot är intressant och det heter Climax Hard Mono och är en för av fluorocarbon och det är mjukt som nylon och klarar gäddans tänder likabra som en wiretrace.
Hard mono finns i brottstyrka 10, 20, 30, 40, 50 och 60 lb och kommer i 9 meters längd per paket. Jag vet inget om priset eller vart man kan köpa det, men det verkar onekligen vara ett bra material för skygga gäddor, som har haft lite för mycket wire i käften. Jag ska snoka vidare och testa detta material, hittar jag det, ska ni få adressen och min resension.

5 kommentarer:

  1. Hej.
    Du hittar materialet här
    http://www.popuptackle.com/page.php?sid=48&nid=124&PHPSESSID=ae1ef7395bad2ebf971d3fa46610054e

    SvaraRadera
  2. el-ge säljer det med för endast 49 spänn 30 kr billigare än popup
    https://el-ge.jetshop.se/climax-hard-mono-p-5199-c-987.aspx

    SvaraRadera
  3. Luis är under foten ......lalalala!
    Fick du inte ledigt på LÖRDAG??

    SvaraRadera
  4. Ps jag kan borra 30 hål åt dig på lör morgon 08.00- 08.45 om kärringen släpper dig. haha.

    SvaraRadera
  5. Nu ska vi se här, 4 kommentarer och bara 2 som är snälla och jag tackar för den informationen kring materialet. Stort tack! Sen har vi pastejen :) Jag har alltid ledigt när det gäller fiske, värre är det med stygga Bengt! Sen ska du veta att det går åt rätt så stora stövlar, för att ha mig under foten. Jag ska till Risse i morgon och det går nog att borra ett hål, som är allt jag behöver :) Vi kanske syns däruppe? Ha det gott allihopa och tack än en gång. // Luis

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.