lördag 27 mars 2010

Besök hos Sportfiskecenter i Kalmar!

I går var jag på besök hos Sportfiskecenter i Kalmar, ägaren Johan Fager hade 2 års jubileum efter övertagandet av butiken efter Håkan Lundin. Loop och Abu var inbjudna och man hade gått ut med ett par annonser i dem lokala tidningerna och det märktes, det var nästan lika mycket kunder i butiken som det var Jerkbaits på väggarna, när jag anlände!Butiken med sitt stora sortiment hittar du på hörnet av Ölandsgatan och Larmgatan i Kalmar. Du når butiken på telefon 0480 - 222 40 eller via mejl: http://www.sportfiskecenter.se/. Jag brukar lite skämtsamt säga att dem har allt fötutom flygplan och ögon i nacken och det stämmer.
Närheten till Kalmar sunds Gäddor och Abborrar, det fina Öringfisket på Öland och flugfisket i Snärjebäcken och Rismåla göl och Kosta sjöarna, gör att utbudet för dessa grejor är stort och skulle det mot förmodan inte finnas, så fixar man det snabbt.
Du hittar allt för predatorfisket och i källaren ligger hela vintersortimentet nerpackad efter en hektisk vinter. Stövlar och kläder finns även i sortimentet. Jag kan inte beskriva hela sortimentet, det skulle bli väldigt långt, utan gör ett besök och njut av upplevelsen i butiken.

Jerkfisket är enormt populört i trakten och titta bara på denna vägg, som inte var helt klar med alla vårens nyheter. Den fyldes sakta på under eftermiddagen och den är en syn för gudarna att beskåda.
Väskor, rullar titaniumtafsar och spön finns, allt nytt från Big Fish Tackle finns nu i butiken. Du har även ett stort utbud av grejor till allt jiggfiske och vanligt mete.


Havsöringsfiskaren Mecca skulle jag vilja säga, här finns allt du kan tänka dig. Kustwobblare, drag, linor rullar och spön samt flera fina håvar, verktyg o s v.
Vadarstövlar, västar, handskar allt i neopren. Det finns även ett stort sortiment av drag, wobblare och spinnare för dig som önskar dessa.



Jag kan i princip inget om flugfiske, men jag har öga för detaljer och flugfiskeavdelningen hos Sportfiskecenter är häpnadsväckande och man har allt för flugfiskaren i en egen avdelning var man med en kopp kaffe i handen själv kan gå och titta ut sina grejor i lugn och ro.
Jag har varit i många butiker som har varit fina, men denna sticker helt klart ut, så vill du ha bra service i en trevlig miljö och atmosfär, var du i lugn och ro kan göra dina inköp så tittar du bara in.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.