måndag 5 april 2010

Shit happens även för den bästa!

Mitt gäddfiske gick lite sådär i dag, det blev först en liten snipa, sen tre timmars lugn och ro innan flötet dök vid 14 - tiden och en femma kunde landas. Jag säger bara fy fan vilken kraft den damen hade i käkerna, krokarna satt lite taskigt till och hon var på discohumör.
Fram med Gagen och sen ner med Peangen och halva näven, vad tror ni hände? Jodå damen knep ihop rätt över mina fingrar och Gagen släppte sitt fäste, men inte mina korvar, dem satt så fint mellan käkarna!
Jag pratade lite gemytligt danska med henne och efter ett tag släppte hon frivilligt och hon fick sin frihet ut på dansgolvet igen utan bilder, det gick inte med allt blödande. Man såg för fan ut som om man hade överlevt ett Al - quida anfall.Dessa provades under dagen och det gav en fisk, den danskätande gäddan tog en död Mört och sedan min hand. Det gick att beställa frysta beten och dem var halctinade när dem kom fram, jag trodde att jag skulle få hela postverket efter mig, men så var inte fallet.
Man paketerar dessa fiskar i en bubbelplats och sedan i tidningspapper, vi får se hur resultaten blir dem dessa, man kanske blir stamkund framöver?
Andy Barker - Towley var den som rekommenderade mig att kontakta Ammobaits i England för att se om det skulle lyckas att få frysta beten i ett hyfsat skick och det tycker jag nog gick bra.
Gäddan på bilden är en välväxt fisk från river Severn och den togs en spölängd ut från land, i ett litet bakvatten med 2 meters djup. Metoden var ett Paternoster tackel med en levande Mört, 2 x 8 krok och 2 oz bly.


Min första på Spratts (Skarpsill) från Black pool, men det lär nog bli flera på detta bete. Jag bottenmetede och hade betet stående ca 30 cm över bottnen på grund av gräset som redan har börjat växa upp.
Jag kan inte känna någon skillnad på doften mellan vanlig Sill och Skarpsill, men gäddan verkar kunna det enligt expertisen i England och det funkade jo bra fast fisket än en gång var trögt.

Här är han mina damar! Jojomän! Bengt ifört Bolsjevikcammo från Stressmann och i famnen Long Tall Sally. Före helgen missade han en fin madamm, denna gång var han på jakt efter henne igen och misslyckades totalt, så det fick duga med lillsyrran på 6 - 7 kilo. Det är bara att inse att 4 dagars skägg och denna cammo ger större fisk, till och med fingrana är hela!
Bengt har gett mig lite kommentarar, men jag bedömde mig själv under en timme och konstanterade att ....ja, det duger nog bra, därefter studerade jag 53 gubbar i min och omkring min aktningvärda ålder och jag kom fram till att många har större midjemått än jag, dem har tjockare glasögon än jag och att jag kan fortfarande gå själv något så när upprätt, tilll skilnad mot en del andra jag såg under dagen. Min fru kallar mig "The one and only" men det är bara vissa dagar.......



Precis vad jag önskar er alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.