onsdag 7 april 2010

Mycket ska man se innan öronen ramlar av!

En bild säger mer än tusen ord sägs det och i dessa fall stämmer det nog bra, bedöm själva! Jag har med 2 gamla bekanta i detta inlägg, Råger Måre och Blind Anders, vårvärmen har fått ut dem i naturen och det behöver dessa herrar.
Senast jag var ute blev även jag attackerad av en paparazzifotograf från lokalblaskan Barometern, så håll koll i den under dagen, you might see me fishing!Råger Måre i Trekånten har jag inte hört av på väldigt länge och det gick rykten om att han var på en rökavvänjningskurs, denna bild togs i påskhelgen och man kan lugnt säga att avvänjningen gick raka vägen åt helvete! Crackoset låg tungt över samhället.
Det är något speciellt med Rapala och jag får nog börja att använda dem lite mera.....detta skulle man aldrig i levande livet överleva. Dålig fotograf som tog bilden, jag personligen hade bett henne om att sänka wobblaren en liten bit och sen zooooommat ut av bara den!

Hela Kalmar blindstyreförening med BlindAnders i spetsen hade en trip till Skottland i mars månad, syftet var att uppleva The Highlands och fånga en Scottish Pike for the cameras.
På bilden ser vi det skottska vädret, någon Pike fick BlindAnders som tur var inte på resan, men hur han kom i land förtäller inte historien. Respekt!


Nytänkande inom Pike och Muskyfisket? Denna spinnare är från Musky Metal och kallas Pink Disco. Hugger gäddan på detta, så tar dem allt den dagen vill jag lova!



Italienska rekordgäddan på 55 lb, ingen snipa precis och en sådan madamm skulle sitta fint. Jag är övertygad om att dem största gäddorna vi har i Sverige finns i våra insjövatten, jag ser bara på dem större lokala sjöarna och vad dem har levererad genom åren.
Kalmar sund och våra fina åar i all ära, men ska du ha en riktigt stor gädda, så är det sjöarna som gäller. Trolling med stora betesfiskar och riktad fiske under rätt period kommer att ge resultat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.