söndag 18 april 2010

Ingen karp i dag och en kille fick inga gäddor!

Jag börjar med lite hockey och kunde glädjande nog se mitt älskade HV vinna andra semifinalen i Kinnarps arena med 4 - 3 mot Djurgården. Det är hårt, jämt och tufft, precis som det ska vara och mina naglar är slut efter en pärs i sudden.5 sudden deaht har det blivit för HV 71 i slutspelet och alla har dem vunnit, denna gång var det Johan Davidsson som klev ner från tronen och satte nådastöten och jag kunde andas ut! You are my man!
Det är inte lite som kommer med strömmarna när isen släpper sitt fäste, stockar och hela träd samt en del annat bråte. Man kan undra hur mycket som har sjunkit i dammen, dags för ett feature finder spö och ta reda på det annars kommer det att kosta en fisk i framtiden.

En kille fiskade med 3 spön med livebaits under dagen utanför gäddornas lekvik, men det hände absolut ingenting verkar på flötmete eller bottenmete med the black ball metoden. Jag tycker detta var väldigt lustigt, men så är fisket ibland.


Här såg vi gäddor jaga till och från. Killen gick runt och provade men det blev bara ett nafs och gäddan släppte betet igen lika snabbt. Han provade med deadbaits och sedan med lite spinnfiske innan han till slut gav upp. Fisket kan bara bli bättre och det kommer med värmen som snart måste kommer till Småland



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.