tisdag 27 april 2010

Rallybengt´s färdigheter bakom ratten!

Bwngt i Trekånten är numera en duktig bilist och en erfarenen rally och racingförare, men en gång i tiden var det betydligt värre med den saken. Det stora problemet var motoriken och simultanförmågan samt lite annat som inte funkade som det skulle på honom.
Det mesta har han vuxit ifrån och här kommer lite tillbakablicker från Bengt´s karriär som testförare hos olika bilmärken. Bengt är eller ska vi säga har lite karpfiske i blodet och under en testkörning i Bulgarien kollade han kartan samtidigt som han körde och fick se ett vattenhål på kartan.
Allt var okay så här långt, men bromssträckan blev för kort tyvärr och resultatet - ja, bedöm själva!
Hemma i Trekånten testades ett fordon med lustgas och allt på samma gång, full patte och Bengt släppte kåplingen och det small te i teglavägga. Flera byggfirmor har försökt med skrothögen sitter som klistrad i Rågers depåvägg.

Nästa test var en bit utan för Nurnbergringen, tidigt på morgonen skulle Bengt köra testbilen till banan, men blev blinded by the sun och det gick åt helvete än en gång. Det vides icke hur man fick ner bilen eller varför grinden inte var öppen - sabotage i racingvärlden kanske?


Här är Bengans nya carpwagon, lite kort i rocken, men han får rum med sina Free Spiritspön med rullarna på och en kanna kaffe, resten tar jag i Renaulten. Jag tycker att den är ganska fräck, kanske lite i hottaste laget för en kille som Bengt?
Han har även en Volvo V 70 som jag var co- driver i lördags, en resa jag aldrig glömmer. Längst bak på denna Volvo står det 2,5 T och jag undrade vad fan det betydde? Svaret fick jag av den röde -Det står för två och en halv Turtle!



Här har vi en fin bild på Råger Måre tagen under hans sista Dakhar - rally, det gick fort och det gick för fort och detta är vad som blev kvar av Pegotten. Han tog sig i mål under en hyllning Arabvärlden sent ska glömma och hamnade så småningom i The Hall of Fame tillsammans med Åsnan El - Muhabba!
Resan hem till Svea rike företog Råger i bilen som står parkerat i bakgrunden, dålig stil Råger, du kunde ha frågad om du kunde låna den. Nu har Mohamed ingen bil och verken hans 4 fruar eller sexton barn kommer på utflykt längre, rykten säger att Stena metall i Kalmar tog "hand" om den efter hemkomsten?




2 kommentarer:

  1. Jag måste tyvärr meddela att personen och fordonet på bilden är den som kom före mig, alltså näst sist. Kolla denna länken så ser mitt "räjser-fordon" som jag även har kört på Balkans välasfalterade vägar.
    http://www.facebook.com/photo.php?pid=131483&op=2&o=global&view=global&subj=5640983581&id=649407986

    SvaraRadera
  2. JAg vet att det är du Råger, jag fick bilden av Bengt (din polare)och honom kan man lite på (tror jag:)han är bra, men han kan da faan inte framföra ett fordon. Du Råger kom i mål med en havla och jag är impressed!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.