onsdag 21 april 2010

I kväll smäller det!

I kväll är det dags för nästa drabbning och det sker på HV´s hemma arena och det blir nog lika tufft som vanligt. Det blir till att lyssna på radion igen då man jobbar, jag är inte det minsta orolig för att det inte ska bli ännu en seger för HV.
Frågan är bara hur stor den blir och min gissning blir 4 - 2 genom Petrasek och Törnberg som måste börja producera mål, sen är det alltid någon som kliver fram.Glädje hos HV spelarna och lite dystra miner hos DIF spelarna, det blir samma visa i kväll, hoppas jag!
Glöm inte att fiske med ballong kan vara nog så effektivt även från båt, det är inte bara en effektiv metod från land.
Från båt kan du styra in dina beten snabbt över grundfladerna, grynnor med rätt vind utan att för den delen skrämma eller varna gäddan.

Glöm aldrig flytvästen eller flytoverallen när du fiskar från båt och se till att dem därhemma vet vart du/ni befinner dig/er, Meddela per telefon om ni byter plats eller vatten, det är viktigt, glöm flaskan det är inte värd livet.
9 ut av 10 drunkningsolyckor sker med alkohol i kroppen, den siffran säger väl det mesta om hur farligt det är!


Höstens, vinterns och vårens gäddfiske var ingen större framgång för min del. 3 större fiskar missade under hösten, ismetet var en katastrof och vårens fiske var inte heller någon höjdare precis med bara en 5 kilos fisk som topp.



Mina grejor ligger på hyllan, nu är det karp, Gräskarp och Mal som gäller och jag kanske tar fram grejorna till hösten igen om inte Karpfiske är bra.
Vi får se hur det blir, men suget efter att se ett flöte dyka brukar bli för stort framåt novembermånad, så några pass brukar det bli.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.