fredag 16 mars 2012

Det finns betydligt större!

Jag fick en fråga om min största gädda från Rismåla, det är en så kallad slumpfisk, som jag tog under Regnbågspimpel och den nöp 2 små gula softbaits, som hängde 30 cm under ett Teskedsblänke.

Jag hade haft bra fiska efter Regnbåge, ett par dagar innan och denna dag, var Regnbågarna som bortblåsta och jag förstår numera varför. De sticker, när de märker en större gäddas närvaro, om inte blir en av dem föda.
7625 gram fördelad på 96 cm, tom i buken och det var dags för nästa Regnbåge att fylla upp bukhålan, det är så dessa gäddor lever i ett Regnbågsvatten.

Den tar en stor fisk och äter sen inte på flera dagar och den är präglad på dessa feta fiskar och den växer så det knakar och allt detta tillsammans gör det inte lätt.
Jag har lite Regnbåge, som man kan få liv i genom Sink and Draw fiske och man kan även låta dem driva under en ballong och det ger också lite liv i dessa deadbaits.
Makrill har nog aldrig provats i gölen och det kan vara dags! Makrill är ett superbete för stor gädda och med sina färger och sin speciella doft, så borde det fungera väldigt bra.

Hängandes under isen eller under en ballong, man piercar dem lite med en knivspets och alla goda dofter sprids fortare, det borde locka en av dem större till hugg.
Diverse deadbaits i olika färger, borde väcka en del spetakel bland dessa rovfiskar och en viss nyfikenhet bör komma, så har det varit i alla andra vatten och det ska provas.

Jag har fyllt 4 rullar med 250 meter braid och 4 stycken 12 fotare med 3,25 lb, står färdig tacklade för de flesta av mina tilltänkta metoder, så snart kanske det kan bli lite Lattjo Lajban i gölen, ni lär nog få veta när det är dags. Det finns betydligt större gädda i gölen!

Glöm inte att kolla htpp//:nybrofiske.blogspot.com Nybro fiskeklubbs nya blogg som jag driver åt klubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.