onsdag 15 februari 2012

Värmande bilder.

Jag blir glad, när folk som tar del av mina tips, hör av sig med sina fångster, det värmer verkligen och man känner, att man får lite kredit, för det man arbetar för och ett bättre bevis för detta, än dessa bilder, finns inte.

Jag fick ett mejl från Jonas Sundfors, som jag lägger in som det är, mellan bilderna. Han hade igår landat en ny PB på gäddan och slog sitt gamla med 4 kilo! Det är ett kanonresultat i alla avseenden och alla vill nog vara med om det någon gång i livet!

Hej Luis! :)

Här kommer lite glädjenyheter och bilder från gårdagen!! Jag vill ge dig feedback angående tipsen om blänkena (skedarna) du burkar använda dig av och berätta att denna mäktiga madam på 10,02 kg 0ch 107 cm föll för en stor levande mört, som satt riggad på ett rent tackel under en sked, som jag använde som blänke. (Rent tackel, med extra blänke mellan tafsen och huvudlinan)

Hela historien,, om hur hur jag fick upp henne och mera bilder hittar du i min blogg:

www.fishing4pikes.blogspot.com


Mvh. Jonas

En vacker posé med en kanon fin fisk, jag kan bara lyfta på hatten och buga mig Jonas, till din första 10 : a och hoppas att det blir flera i vinter och framåt.
Jag hoppas att Jonas gädda, kan och vill, inspirera flera till att använda skedar som lockblänke och tyngd vid ismete, flötmete, slowtrolling mm. Det är supereffektivt och ett bra bevis har vi här, det är inte sista gången Jonas använder skedar i sitt fiske!
Helan och Halvan har varit ute på isen tillsammans och det var Halvan (Kim Ahlström) som drog det längsta strået och det skedde två gånger under dagen. 101 cm och 7310 gram blev dagens största. Betet var livebaits. Sjön de var på ligger borta i Teletubbylandet, 3 mil från Mumindalens fiskecamp!
Och inte nog med det, så tog Halvan, även denna runt 6 kilo och med en längd av 96 cm. Helan (Pelle Slappengren) tog hand om dagens snipor. Livebait again!

Jag kan bara konstatera och dela ut en varning till dessa figurer, en vacker dag är jag frisk, grejerna står klara i pulkan och då jag ska följa med och visa er, hur en riktigt fettopike ser ut....Just say when!
Men än så länge delar Gunzan och jag på hörnsoffan, han i ena änden, drömmande, om när Slynan ska komma och jag ligger pall i andra änden med hosta, snuva och.......
väntar på 2 stycken Century Armalite Mk 1 12 fot  2 ½ lb Special edition, som ska få en overhaul av sällan skådat slag. De anländer troligen nu i veckan och då har man lite att ställa abstinensbesvären över ett tag.

Spänn fast er grabbar! Snart är dansken on the loose again och då vet man aldrig vad som sker på fiskefronten, vi kanske blankar alla tre ;-() Ha det gott och grattis än en gång till alla inblandade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.