lördag 26 september 2009

Den 1:a november ska jag ha mitt första gäddmete, men det ska mäskas innan dess.











Under dagens karpmete satt jag och planerade min gäddmetepremiär, det blir den 1 november och jag ska mäska en större damm utanför Nybro och ett par hålor långt uppe i Alsterån. Det skall bara upp en stor gädda i dessa vatten, dem finns där och jag har sett dem jaga mer än en gång. Jag har ett par intressanta wobblare som jag ska prova, fast jag är ingen spinnfiskare, men vem vet........
Ett par platser i dammen ska mäskas ett par gånger i veckan i den mån jag kan och det ska bli spännande och se vad det blir för resultat. Deadbaits har jag gott om och jag ska blanda, så dem får smak för lite seabaits genom att tillföra lite Sill, makrill och en del fiskrens som jag kommer att få.
Det som bliver mest spännande eller en stor utmaning är nog OM jag kan lyckas att lura Bengt med ut på isarna längre fram. Förre året var han kaxig som fan dem första passen, men sen gick säkringen och han åkte hem till vackra Anna. Jag såg honom inte för det var vår och jag förstår honom kanske, kanske inte? Ismete är kul Bengt, men vi ska vara på andra vatten!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.