lördag 28 december 2013

Tufft fiske, inget fungerade igår!

Jag hade med mig ett par spön för gäddorna igår under karpfisket, ett spö för Braxen och Makrill och ett för driftfiske med Sill och Mört. 

Men tyvärr var inga gäddor var sugna på dessa beten och vinden var också lite fel för att drifta någon längre sträcka, en mot/sidovind som skulle öka framåt dagen 
Jag trodde faktiskt att en makrillhalva skulle producera mig en större gädda på denna plats, en smal kanal mellan land och en ö, var dem brukar passerar.

Men det ville sig inte och det blev verken karp eller gädda, men jag fick igen, 5 fina braxarplattor till frysen och dem ska serveras som deadbaits för gäddorna senare.

Jag vet inte om isen som låg för ett par dagar sen kan vara en orsak till trögt fiske, jag har haft bra fiske med tunn is i sjön, men igår var det svårt, inte ens ett nafs någonstans och man får återkomma och tigga vidare. Jag ska passa på att önska er en god fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.