måndag 9 december 2013

En karpvagga till gädda?

Kan man verkligen använda en karpvagga till gäddan? Jag tror man kan det och jag vill härmed presentera JRC Carp Cradle. 

Denna vagga är lång och håller fisken över marken och jag har haft den till mitt karpfiske och fiske efter gräskarp och den har varit strålande och till stor hjälp, när jag har varit ensam med fisken.
Så här ser den ut och den är 120 cm lång och 80 cm bred, den sätts upp på under en minut och den ger fisken väldigt bra skydd och framför allt, långa fiskar och jag tror att den är perfekt för gädda.
Det finns ett cover som du kan lägga över fisken, om den blir för vild eller ge den skugga för solen och detta cover klarar väldigt mycket hårt regnande, så du kan skydda en del grejer här under regnperioden.
Två av benen är teleskopiska och inställbara upp till ca 15 cm och du kan alltid få vaggan i rätt läge och det även om det branter på bra ner mot vattnet.

På ena utsidan finns ett fack för diverse verktyg, som peang, tång, avbitartång och måttband och det gillar jag, fast det är till för Carp Care produkter.
Här har du ett av dem inställbara benen, det är inte kattpiss precis och jag har testa denna vaggas tålighet och lagt ner över 40 kilo tyngd och det klarar den galant utan skakiga ben!
Trakker Armo största Retention Sling, som är perfekt för att våga och bevara en gädda en kort stund i, passar som en smäck över denna vagga från JRC
Du fäller bara ihop benparen och rullar ihop den och tvärtom när den ska ställas upp vid vattnet. Den är även perfekt, när minsta grabben ska sova eller är hysterisk över att hans gädda släppte!

Ner med honom och över med coveret, grabbar ska lukta fisk, det vet du och sen får du lugn och ro, hoppas jag!
Denna JRC Carp Cradle tar inte så värst mycket plats, den kommer i en vattentät nylonpåse. Den väger ca 3,3 kilo och kostar ca 799 kronor hos Jaktia i Kosta, som har en större range av JRC produkter i sin välfyllda butik.

Jag är super nöjd med min och det blir du också tillsammans med dina gädda, som ligger fint och omvårdad. Ingen karp eller gräskarp har klagat än så länge!

Jag kan i sista stund meddela er att jag kommer att skriva för det nya metemagasinet och jag börjar i nummer 2. Har du inte redan skaffat dig en prenumeration, så gör det!

Vi som metar har fått stå i skuggan av alla flugfiskare, jerkere och trollingfiskare i mer än 15 år, nu är det dags att ställa upp och skaffa fram en tidning som visar upp oss och det vi metare håller på med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.