onsdag 25 december 2013

Mellandagsgädda på Braxen?

Vi får se om den rubriken kan stämma in på vad gäddorna vill ha i mellandagarna, jag tänker fiska gädda ett par dagar och det kommer att ske med Braxen som deadbaits!

Det är inte så värst kallt och gäddorna bör vara på hugget, efter ett större skrovmål och jag ska servera dem lite av dessa plattfiskar under två pass.
Det är lite av en chansning, vill man ha gädda i vilken storlek som helst, så är Braxen inte det ultimata betet, men har man en större hungrig gädda framför sig, då är en Braxen ibland det helt rätta och jag har även 2 Makrillar kvar, så kanske man har turen på sin sida?

Jag har två vatten som jag ska testa detta i och jag hoppas att det kommer att fungera, annars får jag förlita mig på karparna, som jag troligen fiskar efter samtidigt, det har funkat bra förut och vi får se vad som händer.
Vädret blir inte lika fint som på bilden här och det vill jag inte, lite mer vind och gärna en solstrimma på himlen eller tre, det brukar var bättre än totalt vindstilla dagar.

Som sagt gäddorna får välja mellan Braxen och Makrill och med dessa ord vill jag önska er alla en riktig god fortsättning på julen. Försök att koma ut i mellandagarna, du behöver det efter all julmat mm, som du har stoppat i dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.