torsdag 12 december 2013

Det kom ett trevligt mejl ...

... från Fredrik Angsmo, som har lagt karpgrejerna på hyllan och det är jo lite synd. Men samtidigt kan jag efter att ha sett bilden, förstå honom. 

Har man sådana här vackra damer i sin närhet, då skulle jag nog också kunna släppa karpspöna ett par dagar. Jag låter Fredriks text tala ...
Tjena Luis! 

Tänkte bara dela med mig av ett lyckat gäddpass, nu när man lagt Karp prylarna på hyllan inför vintern. Klapp en fin gädda på blekinge kusten på en flötestrollad betesfisk. Vikten var 10580 gram med en längd på 114cm, kan nog bli en fin vårfisk, den du!

Jo, jag tackar och bugar! Jag har lekt lite Sherlock Holmes och investigerat bilden lite och jag kommer fram till, att denna gädda troligen togs en torsdag efter 2 liter ärtsoppa och ett stort antal pannkakor med strawberrysylt.

Jag ser öppna nerrullade byxor med en tveksam passform, vilket gjorde att man trollade med betesfiskar och inte orkade Jerka efter damerna, denna torsdag! Sorry mate!

Skitkul att du fick den på mete och livebaits Fredrik, allt handlar inte om styva spön och 200 grams plastbeten och fördärvade handleder, lite lugn och ro med lite naturliga beten och så kommer dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.