fredag 13 december 2013

Jonas Sundfors och Big Pig Fishing Team hörde av sig!

Jag fick ytterligare ett fint mejl och denna gång var det från Jonas Sundfors, som jag har haft lite korrespondens med genom åren, men nu var det ett tag sedan vi hördes vid.

Jag gillar när jag får höra att mitt skrivande ger folk inspiration och framför allt när dem sen lyckas med mina tips eller annat och det värmer gott i den råkalla tiden vi är instängda i och mitt gamla hjärta.
Jonas Sundfors med sin fina gädda på 11,060 kilo och 118 cm!

Hej Luis!
Det var länge sen senast. Följer fortsättningsvis din blogg med stort intresse och önskar du fortsätter dela med dig av tips och idéer lika frekvent som tidigare.

Ditt bloggande har varit stor del av den inspiration jag funnit för fisket, och speciellt gäddfisket. Vill minnas att jag mailade dig när jag lyckades spräcka 10:an första gången och i höstas rök det PB:t under ett spinnfiskepass i ett rätt så outforskat vatten.

Storyn om dagen med stort D, innehållande 11+ kg:s gädda finns i länken:

http://bigpigfishing.blogspot.fi/2013/09/11060-gram-118-cm-nytt-pb-och-bra-start.html

Tidigare länkade jag antagligen till min privata blogg. Har nu slagit huvudet ihop med några andra fiskenördar, i hopp om att nå större framgång inom fisket.

Huvudprojektet vi haft nu under det gångna året har varit att dokumentera ett års gäddfiske tillsammans med BigPig Fishing Team, trailer till kommande filmen finns i länken:

http://www.youtube.com/watch?v=qLIkZxi1vh8

Kunde aldrig ens fantisera om hur vilt det skulle bli när vi körde igång. En tid formligen haglade metersfiskarna in och i nuläget finns det minst 3 st. 10+are på film! Filmen kommer att innehålla gäddor fångade med flera metoder under årets alla årstider för att inte bli allt för inrutad... Trolling, spinn, mete, flötestrolling och ismete..

Sänder med bilden här på mitt nya PB... 11060 gram fördelad på 118 cm! Den damen gav mig rysningar vid första ögonkastet kan jag säga.. :)

Berätta gärna vad du tycker om vårt bloggande & kommande filmen och dela med dig av våra planer om du känner för det..

Mvh. Jonas Sundfors.

Jodå Jonas, det jag har sett ser bra ut och jag och många väntar med spänning på att ni släpper filmen och den kommer precis som min blogg, att inspirera många till nya tag eller rent av börja med gäddfisket, som onekligen är otroligt roligt, spännande, nervpirrigt och många gånger väldigt givande! / Luis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.