lördag 2 mars 2013

Jag var ful och sa inget till Trollen!

Det blev ett par timmars Regnbågspimpel i dag på Rismåla göl och det blev som jag befarade, en seg historia. Jag började utanför en brygga och redan i andra hålet, hade jag ett försiktigt plockande på räkan, men den bågen gick inte att kroka.

Jag gav upp i det hålet och stängde det med is och borrade upp tre hål runt det hålet, som hade gett med nappen, dessa nötte jag i i 2 timmar, utan resultat, annat än ett liten plock igen och samma visa upprepade sig.

En snabb koll i skryllan visade att jag hade lite blandade karp pellets i en påse, en flaska med Solars BYT och en gammal burk med Sonubaits paste pellets och en liten idé dök upp.

Jag mäskade hårt i ett hål med pelletsen som blandades med BYT flavourn och de andra hålen stängdes och sen fiskade jag en stund på annan plats.
Efter kanske 40 minuter, var jag tillbaka i det numera väldoftande hålet och efter bara 3 - 4 lockryck, kände jag en besökare och efter ytterligare ett par minuters daltande, så kunde jag kroka denna Regnbåge.
En fin och vacker fisk, som var ganska blek i sina färger, men en liten solglimt gjorde det bästa av situationen för denna närbild. Den vägde 1,8 kilo och räddade dagen för mig.

Jag var ful och sade inget till Trollen Andersson och Gunnarsson, som var på gölen, fast en bit bort. Jag vill prova detta koncept även under morgondagen och ville inte ha området sönder borrat.

En ganska fin, men trög dag, det lär bli likadant i morgon, men vad gör man? Frisk luft har ingen dött av och lite motion, det behöver vi alla.

Det kändes på dem hårda vindarna, solen, en gnutta värme, att våren är i antågande - Satan vad gott det ska bli att kunna börja fiska i öppna vatten igen.

Jag ska även passa på att be om ursäkt för att jag inte hann skriva i Svenska gäddklubbens tidning Crocodile news, det har varit lite väl mycket jobb och annat, som kom i vägen och jag ska bättre mig!

Jag kan dock meddela att det blir en ny och bättre layout på CN i framtiden, något redaktören Felix Rimfrost har fixat och i och med att jag missade mitt alster i det kommande vårnummret, så ska jag lägga lite extra krut på sommarnumret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.