tisdag 12 mars 2013

More plugs and lures.,

Här kommer dem sista av mina betestips bland konstbeten, alla har gett mer eller mindre med gädda, men i huvudsak har dessa varit bra.

Jag väntar på lite nya beten från Fairpoint/Kinetic och jag ska få hem lite flera beten under nästa vecka, så dessa tittar vi på senare.
Nemo och lite Poppers, popperfiske är roligt under våren och oftast exploderar vattenytan, när hugget kommer.
Storms jiggar i abborrfärg, dessa har ganska ofta gett fisk, när annat har misslyckats. Dessa såldes i 2 - pack till bra priser och de finns i flera färger, jag tror att priset var 59 kronor, en gång i tiden.
Det fångas många fina och även stora gäddor på spinnare, du har väl hört talas om det berömda sista kastet eller hur?
 Mayhem!
Salmo Fatso i abborrfärg, dessa kan vevas in eller fiskas som ett jerkbait, båda metoder fungerar fint för gäddan.
Det råder kannibalism i alla vatten med gädda och direkt efter leken, kan dessa färger vara fullständigt outstanding, när den stora utlekta honan vill vara i fred.
För fiske i eller nära växtligheten, så kan dessa jiggar med spinnerblades vara ett bra sätt att lura dina gäddor.
Samma sak gäller för denna monster liknande  spinnare, som har varit väldigt effektivt bland växter och vassruggor.
En av mina absoluta favoriter är Rapalas X-Rap i dessa färger, dem fångar alltid fisk och de finns i olika storlekar. Dessa är 12 cm och är suveräna för gädda och stor Abborre, likaså den mindre på 10 cm.
Det mesta fungerar bland konstbeten, men jag får oftast bara mindre gäddor på dessa beten. Kanske nyheterna som ska komma, är bättre för större fisk och sen ska jag byta till lite bättre vatten under mina tester.
Vet ej namnet på denna, men denna gäddfärg fungerar året runt och främst av allt, under fiske efter efterleks gäddorna.
Blå/silver och denna gröna färgen har gett mig bra med fisk längs Smålandskusten och i våra åar, om det bara är färgerna eller det lilla Makrillmönstret, vet jag inte, men dessa färger är klart bäst enligt min mening.
Shads, en lite mer bullig wobblare, men en fin vickande gång. Perfekta trollingbeten för gädda, gös och abborren.

Nu ska jag inte plåga er mera med dessa beten, men jag återkommer så snart, jag får hem dem nya beten och  jag ska bara testa dem först, men för det krävs det öppet vatten, så det kan ta sin lilla tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.