söndag 10 mars 2013

Lite blandade grejer på gång.

Jag har den senaste tiden gjord lite mindre beställningar på lite småsaker och sakta, men säkert kommer det lite dag för dag i brevlådan.
Från Middy Internationals stall, var 30 Plus ligger, ska det komma ett gäng blandade floats för Sunken Pater noster - riggar, allt ifrån det minsta och upp till dessa Jumbo size, som klara av stora betesfiskar.
Även lite baitflaggs, som hindrar att betesfisken glider av krokarna, är också beställda från 30 plus, de kommer i ett 20 - pack så småningom.
Jag har tjabbat till höger och vänster med KL - Angelsport om Tiger nuts och nu ska det lyckas mig att få det, jag vill ha till mitt fiske efter gräskarp och de verkar vara på gång.

Jag pratade lite om enkelkrokar för stor fisk med dem och man skickade mig ett större paket med Raubfischhaken för test.

De kallas BP - Haken och jag fick lite blandade storlekar. BP = Boilie und Pellets och de mindre går att ha till karp och gräskarp och det större till gädda och mal.
Jag har tidigare använd JRC Connect 1 MBT i storlek 2 och en del krokar från Gamakatzu, Owner och Tiemco, kul att prova lite nytt ibland och dessa BP, lär nog hålla!
Fluorocarbon, nylon och braids, samlar på sig en massa skit under fiskets gång, det blir beläggningar på linorna och det gör att vissa av dessa linor, syns väldigt bra i vattnet och det ska bort med dessa små rengöringstrasor från Thinking anglers och dem är bra.

Bara att hänga på ett stort bly och skicka det till horisonten och sen vevar man in linan genom en av dessa trasor och resultatet är enastående.
Jag köpte nyss två stycken Okuma Safina Noir SFR - 40 rullar och fast jag inte har fiskat med dem än, så anser jag dessa rullar vara väldigt fina och bra med tanke på att de i Jaktia butiken i Kosta Outlet, säljs för endast 299 kronor stycket.

Fina lätta haspelrullar för spinnfisket efter Abborre, öring mm, de väger 300 gram med 200 meter 0,30 mm lina. Vill du veta mera om dessa rullar från Okuma, så kolla på karpbloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.