söndag 3 mars 2013

Regnbåge på fakecorns.

Jag lyckades igen i dag, att lura en Regnbåge från Rismåla göls is, men det var tufft länge och det tog sin tid, innan den gapade tillräckligt stort för att fastna.

Det var ingen stor fisk, kanske 1,6 kilo, men det väsentliga i mitt fiske, är att lyckas med det jag sysslar med, storleken är något helt annat, något man inte kan välja och det är nog på gott och ont.
Det var trevligt att se att Staffe Berg, har bokat sig en peg vid gölen, lite väl tidigt Staffe, men först till kvarn malar, så är det bara.

Det är första gången Nash Super Titanious 8 - man Power Dome, är uppsatt på Swedish ground och den tar 8 bedchairs, har inbyggt toa och separat sovrum för ägaren. Man kan även välja att ha alla barnen i en del och själv vara närmast dörren, bryggan följer inte med i köpet av denna Dome!

Som extra tillbehör, finns det Stormcover, extra värmeelement, AC och en boiliekokare, som även klarar upp till 25 liter kaffe. 9 utgångar med meshdörrar, här ses Domen i carpy green, den finns även i Woodland cammo och vi ser fram emot att skräpa ner den under vårt Fish - in!
Fikarast utanför Vindskyddet, en säker plats för Regnbåge, men i dag, var det tyst som graven i larmet, men kaffet satt som en handske.

Under denna stund, funderade jag lite över hur mycket Regnbåge det finns kvar i gölen, sen senaste ut sättning, inte f-n kan de redan vara slut? Fast ibland undrar man jo, när det inte nappar.
Jag lallade runt lite efter Abborre också och hade ett par stötar från några mindre och missade faktiskt en Regnbåge på den orange färgade Rapala.

Jag är nästan 100 på, att det var en hanfisk, som jag missade, dessa hugger oftast i ren ilska och man brukar inte missa dessa hugg, men idag kom den undan.
Ny fikarast, denna gången utanför den sneda Tallen, det var så skönt att bara sitta och gasa i solen, men efter en stund, revs jag ur detta dagdriveri, av ett par bleep i larmet.

Jag tog spöet och höll det stilla, lite nafs var det i räkan, men sen lade den av och jag solade vidare, nya bleep och samma visa igen, den gick inte att kroka och jag bytte snabbt tafs till något gult, som kan reta en Regnbåge till vansinne.
Två gula fakecorn eller plastmajs, som man ibland säger och en massa kraftiga ryck, fick den lagom uppretad och den satt inte speciellt bra krokad, men jag fick den och det var huvudsaken.
Det var så skönt att sitta i tystnaden, man kunde höra hur det smälte på isen och fast isen är 25 cm tjock, så går det nog ganska fort, med tanken att översta lagret bara är ihop fryst snömassa.

Det ska bli skönt att sätta upp podden med tre spö på plattformen till höger eller stå en solig vårdag i vassen och se fisken ta för sig av mina beten.

Innan 1 april tror jag att den första karpen eller gäddan kommer upp från öppet vatten och det är inget aprilskämt! Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.