måndag 21 januari 2013

Vita jiggar för Regnbågen.

Varför just vita jiggar fungerar bra för Regnbågen, det kan jag inte riktigt svara på, men så är det. Vi har en medlem, som fiskar med en flytande Bombarda och 2 meter tafs efter denne och allt fungerar som en form av flötmete.

Vinden tar sitt tag i Bombardakroppen och denne lilla rörelse går ner genom tafsen och ger den lilla vita jiggen, lagom rörelse för att attrahera Regnbågen och får denna till att hugga.

Han använder de minsta jiggarna eller klipper till dem i rätt storlek och han blankar väldigt sällan och kan han, så kan jag ...
... så den kommande helgen, ska jag förutom ismetet efter gäddan, prova denna kreation, var en liten vit jiggkropp är uppdragen över knuten och jag tror nog att det ska fungera.

Den gångna helgen tappade jag en riktigt gris, som tyvärr klev av vid hålet och den tuggade i sig ett jigghuvud med räkan monterad, var jiggkroppen skulle ha suttit.

Vi får se vad som händer med detta. Slynan ska kanske med till helgen och det vore kul att visa, hur detta funkar och kanske kan det lura en större fisk?
Slynan är inget större djurvän, visst han har ett kattskrälle, men någon vän av djuren är han inte! Han skrek så jag nästan blev döv på båda baconbitarna, att jag skulle backa kärran, bara för att Mickey Mouse satt under hjulet.

Jag backade då f-n inte och må lilla söta Mickey bita sönder bivvyhelvete han slaffar i och sen övergå till hans beten, den kommande våren - Hämnden är ljuv Bengt!
Jag fick denna gummidildo av Slynan, men han fyllde år härom dagen och nu ska han få tillbaka den med en riktigt krok!

Jag vill inte se räkan han ska ha på kroken och jag vill framför allt inte se Regnbågen som hugger på detta! Jag lämnar isen innan den visar sitt huvud i hålet - Det blir en brun sörja i Slynans byxor, ståpälsen får han aldrig ner och det sista han har kvar på skallen växer inte längre efter detta - finns det 30/0 räkor på ICA - Kvantum? Huuu!
By the way, står du inför ett inköp av en riktig bra håv, så ta en titt på karpbloggen i dag, där har du en recension på Trakkers EQ 42 " Landing net - Jag tror att du gillar den och priset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.