fredag 4 januari 2013

I väntan på öppet vatten ...

Det känns på något sätt, som att vintern är över för denna gång, jag hoppas det av hela min själ! Den is som kom och den korta tid den ligger, det känns fullständigt meningslöst och vi hade klarat oss bättre utan detta.

Men så är det och det är bara att foga sig efter vädrets makter och göra det bästa av situationen, jag har kollat runt lite och det finns lite strömmande vatten på ett par ställen, som är öppna och jag sticker nog ut på lite gäddfiske på söndagen.
Fisket blir inte lätt med smältvattnet, men chansen finns där och man får lite friskt syre i blodet. En varm kopp kaffe och vattnets porlande i öronen, är inte fy skam det heller i januari.

Tyvärr blev jakten på den stora i Rismåla kort, men jag kommer att fortsätta från land, så snart det bara går och jag har tacklat upp 2 av spöna med större driftflöten, så helt säker går hon inte.

Rätt brygga, rätt vind, rätt dag. så kanske det blir ett tvärstopp i krokningen, nackhåren resar sig lite och efter 12 minuters ser man första skymten av henne ... eller blir det en Drop - off indikator som ramlar ner?
Vi är många som väntar på öppet vatten och lite värme nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.