torsdag 3 januari 2013

Juha Kaihoranta!

Bara namnet låter som en Finsk hockeyforward, som sänkte Sverige i senaste matchen, men det handlar om gäddfiske, så alla hockeyfreaks kan ta det lugnt!

Jag har korresponderat lite med Juha den senaste tiden och gett honom lite tips, han var tveksam till fiske med Sill, vilket djup han skulle placera sina beten på och hur han får lite liv i sina deadbaits.
Jag svarade och gensvaret kom snabbt, klart och tydligt i form av dessa bilder från Juhas fiske runt nya året och det känns verkligen roligt att få se dessa bilder.

Det är så det ska vara, har ni frågor, så ställ dem, lyssna och ta lärdom och sen kommer du att lyckas precis som Juha.
10,4 kilo och jag ser att det finns en större i sjön på bettet som denna gädda har bakom nacken, så Juha, du får leta vidare efter den stora, som befinner sig i närheten av fångstplatsen av denna gädda.

Såret är ganska färskt och hon finns där, mitt tips är en liten gäddsnipa som bete, dead or alive, det mesta fungerar inom en stor gäddas revir!
Ytterligare en fin gädda från Juha och jag knyter fast en platsremsa från en ICA - kasse och plastremsan knyts fast stramt på linan mellan spötoppen och hålet och den ger inte mer motstånd än ett mindre gäddflöte.

Ha spöet stående högt och vinden tar tag i plastremsan och dessa rörelser ger dina deadbaits lite liv ibland och det utlöser hugget från rovfiskarna därnere.

Här kommer Juhas mejl: Hej Luis! Fungerar bra med deadbait, stor sill prickat och snittat, doftmedel, gammal enkelkrok stl 1 gav mig den största hittills på 10,4 kg.. Använder bait flags för att låsa fisken.

Försöker finna något som kan få vippan att röra sig. Har du nån tips? Läste din artikel om rosett i CN. Hur gör du där? Juha Kaihoranta 10.4 kg...114 cm... har du nån bild på hur du gör rosetten och var du placerar den på vippan? Min blogg är pikedreams.wordpress.com mvh Juha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.