torsdag 10 januari 2013

Maltävling i Spanien och Cygnets Isotope Bush.

Jag fick en inbjudan till World Catfish Classic, som är ungefär samma tävling som World Carp Classic. Inget för mig, men jag lämnar adresserna om någon av er skulle vara sugen på ett jippo i Spanska River Ebro mellan 4 - 7 juni 2013 eller en karptävling senare under året.

Angling Spirit Ltd, 15 Walden Gardens, Horndean, Hampshire, PO8 9PP, England
Tel: +44 (0)2392 006 500 - Fax: +44 (0)207 183 0924 - info@anglingspirit.com

www.worldcarpclassic.com or www.worldcatfishclassic.com


Ni såg dessa betalightshylsor för några dagar, dessa tillverkas av Cygnet Tackle och jag kom över dem väldigt billigt, men räkna med en 100 - lapp per styck.

Du stoppar in en kraftig Betalight och här rekommenderar jag Gardners gamla 600 AMP i Mean Green, en Betalight, som verkligen gör skäl för namnet. 

Skruvarna håller din Betalights instängd och de är rostfria och låser verkligen bra. I paketet ingår en Isotope bush, två buntband och en Allen key 
Du monterar Hylsan via de två medföljande buntband och du kan ha en vid varje arm som jag eller ha en i mitten av håven.

Du låser fast hylsan på din Draw Cord String (linan som går mellan håvens armar) och det ger ett bra sken under natten och det är betydligt lättare att landa fisken.

Mangotsson köpte en väldig fin Trakker sling, som jag ska ta mig en närmre titt på och det lutar nog åt att jag ska ha en sådan inom kort, men ska studerar den först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.