onsdag 18 maj 2011

Sville is DA Man!

Sist ni såg honom var det med en stor Abborre och jag framförde en varning, om att vi nog snart skulle få se honom igen. Vi är där! Ni slipper honom inte och jag fortsätter att varna för denna skickliga Predatorfiskare, han kommer igen och igen med sina megafiskar. Anders Josefsson var med på ett hörn en kväll och fick också bra utdelning, jag ska låta bilderna tala sitt eget språk och nederst har ni mejlet från Sville. Vilket sanslöst fiske, helt otroligt och jag grattar er båda till dessa fina Abborrar!














Hej Luis!

Jag måste bara få berätta om 2 magiska veckor med aborr fiske.Jonas Josefsson och jag har letat lite feta randiga. (din kompis Anders "Josh" Josefsson gästspelade en kväll 1852g) Vi lyckades hitta ett magiskt ställe tidiga morgnar och sena kvällar som renderade denna otroliga svit med stor-aborrar. 2096g - 1960g - 1946g - 1900g - 1852g - 1846g - 1840g - 1773g - 1700g - 1673g + 2 stycken på 1670g och neråt. Det började med att jag åkte ut själv och provade ett ställe som gett lite fina höst aborrar (inga mängder) Tacklade upp ett bottenmete och ett flötmete. Det högg några gäddor till att börja med, sen högg det en fin aborre på flötmetet. Efter en halvtimme timme brakade det loss ett monster högg på bottenmetet och började plöja runt och trasslade in sig i flötmetet så det fick jag kapa. Så fort jag fick betesfisken i vattnet högg det fina aborrar på 1,2 - 2,1kg. Varje kväll fick vi 10-12 Aborrar över 1,2kg och alltid en eller två över reg.vikt. Jag ringde och skrek i luren till Jonas, du måste följa med vi har hittat paradiset.










1 kommentar:

  1. Nae björken är randig o fet! Nu har ni lärt er något om ekoxarnas ekologiska resa? Jordgubbsfisen!? HAHAHA Den luktade nice ändå. Sville är en sann legend han! Björken hälsar att han vederbördigt knapprade hungrigt upp en ekoxe och la en björnbärs fjärt i ren belåtenhet! Hejdå ekoxeLovers!
    /draken

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.