tisdag 3 maj 2011

Nattlig styrketräning.

Det gäller att hålla sig i form sa min Diabetessköterska och jag tog henne på ordet, men något svettstinkande gym, ville jag inte beträda och jag letade efter andra träningslokaler i min närhet och hittade ett lugnt och fridfullt ställe. En bok gav mig lite tips om hur mina Biceps skulle bli större och jag skred till verket direkt! Här skulle tränas! Ut med Bläckfiskhuvuden och armar som mäsk och snart skulle vikterna komma och jag kunde börja träna mina klena armar.


För att få ut Bläckfisken på rätt avstånd var vikterna fanns, använde jag betet på en hair - rig och en liten PVA - påse med småsten, det fungerade väldigt bra och väntan kunde börja. Under tiden värmde jag upp med sit - ups på den lokala parkbänk och armhävningar på gångstigen som omgärdar sjön.


Vikterna kan vara försiktiga och det krävs att man minsta motstånd, när dem tar betet. Jag har löst detta med en kort mässingpinne som står under rullen och indikatoren är en liten vit plasthylsa. När vikten tar betet, hoppar plasthylsan av pinnen och vikten kan ta lina utan motstånd.


En vikt är framme och har tagit min Bläckfisk, bra, snart ska jag börja med träningen av mina Biceps.


Det var en lätt träning denna natt, jag blev inte ens svettig, men som i all idrott eller sport, så ska man ta det lugnt i början och sakta öka sin träningsdos med större vikter. Jag kommer att öka min träning väsentligt i år och jag ska ha större och tyngre vikter och mina Biceps kommer att bli som lårmusklar, om allt vill sig rätt. Kanske får man en vikt som man kan utöver lite bänkpress på, jag har jo parksoffan som ryggstöd, om den håller?










3 kommentarer:

  1. Vilken rolig inlägg:)som alltid.
    Du verkar vara i form trots första träningspass
    och börjar med ganska hög vikt tycker jag,
    ca 8-10kg kanske? Själv kommer jag igång
    med träningen som vanligt efter midsommar
    och målet är att klara av en 30kg vikt/arm på
    en 2 meters stång:D :D :D
    Ha det .....

    SvaraRadera
  2. Jag vill också börja träna!!

    SvaraRadera
  3. Intressant Zsolt! Jag hade förra året två vikter som jag inte kunde lyfta och dem drog ut mina armar och jag fick släppa! Det var större vikter än 30 kilo, kanske det dubbla och 2,5 meters stång? Har du träningskläder Pelle? Intersport har billiga skor för grus och du kan behöva en svettrem runt svålen ;-D Ett par lådor med Powerade eller annan doping på flaska kan också vara på sin plats.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.