onsdag 25 maj 2011

Jag tycker synd om Sville!

Herregud tänk er själv en hel kväll i samma båt med Slynan Bengt! Ni kan inte fatta med er bästa fantasi vad denna herre kan prestera av jävelskap på bara ett par minuter, tro mig, jag vet! Båda dessa eminenta herrar var ute i går under kvällen för lite Abborrfiske, men fisket var lite trögt och dem flesta av Abborrarna hade lekt.Man lyckades att få ett gäng, men vikterna var tyvärr inte vad Hr. Sville är van vid och enligt Bengt blev den största en randig runt 11 - 12 hekto! Det blir nog större Abborrar framåt höstkanten igen, det är jag inte orolig för när det gäller Sville. Men vad jag oroar mig för är hur Sville mår och ser ut efter en kväll med Bengt i båten och jag hoppas att han kan skriva en kommentar, så man vet att han lever i bästa välmående. Jag klarade själv livshanken senast jag var ute med Bengt, men så var vi på var sin sida av en vik och man var utanför riskzonen som hos Bengt ligger på ca 60 meter eller mer! Ta det som en varning mina vänner, mannnen är galen som få!



2 kommentarer:

  1. /Sville
    Jag hade en riktig fiskarekväll där grabbar!
    Detfår vi göra om! Jag föredrar att ni kallar mig sville på bloggän ;) Men hörde ni om den laxen min pappa fångade sen eller? Den var ju pa ett par kilo minst sagt! Sen så gick jag hem och rökta lax med pappa. Han får nog kolla kolesterålen lite så han inte får sån jävla buk haha.

    SvaraRadera
  2. Sen grabbar så får vi ta och dra en riktig kväll med lodräta fiskar filionger också! Jag tror bestämt att jag har en bukfläkst i garagét. Bara ni inte drillar ekoxarna för hårt och lägger jordgubbs och björnbärs fjärtar på dem! Lugna tag nu grabbar, det kommer ju stinka långt över nejden... btw björken hälsa.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.