söndag 8 maj 2011

Hur små Regnbågar får man sätta ut?

Jag är lite sent ute i kväll med dagens inlägg, men det hinnar jag med innan sängdags, ni vet en mand i min höga ålder, bör redan vara i sänghalmen, när detta skrivs (21.10) Jag var ute under eftermiddagen för att fiska karp och lyckades med två stycken. Under tiden skulle karparna kanske visa intresse för mina utlagda Doggybitar, så passade jag på att fiska lite efter Regnbågen i gölen.Två blev det under kvällen och båda togs bland tusentals miljoner grodyngel och det är nästa så att dem ignorerar mina flytande beten, men det går att lägga det på rätt ställe var karpen står och suger i sig av ynglen. Så långt var fisket bra, men sen...

var det detta med Regnbågen. Jag nallade grabbens spinnarask och tog ett av stalkingspöna till detta fiske. Hur kan man sätta ut denna storlek på fisk och tro att detta inte sprider sig som en löpeld i det Smålänska landskapet. Man vill ha turister och få in lite pengar samtidigt, jag fick sammanlagt 7 stycken, som jag krokade av med en peang i vattenytan, denna var den största! Flera av Regnbågarna hade redan fått sina smällar av gölens gäddor och hade rejäla bitmärken och en fråga som jag ställer mig är, hur många av dessa huggna fiskar klara sig? Jag hörde att det skulle ha satts ut några runt 5 kilos samtidigt, det tror jag på när jag ser dem! Jag tänker inte be om ursäkt, för att jag kanske slår ner på Nybro Fiskeklubb, men detta är inte bra för dem önskade intäkterna, man hade hoppats på....Vem betalar 140 kronor för att fånga två 400 grams fiskar?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.