måndag 16 maj 2011

Savagear 4 - play soft and the hard one!

Jag har faktiskt fallit för frestelsen att köpa mig ett gäng av dessa beten, jag kollade runt lite och det är inte lite fisk dessa beten ger och det sker överallt var dem används.Soft 4 play finns i ett flertal färger och storlekar som jag ska ha med mig i carryallen under höstens fiske. Jag tror på dessa mjuka beten som har en otroligt bra gång, men hur länge dem hänger ihop efter gäddans tänder återstår att se.

Den vanliga 4 play har jag provat flera gånger, men tyvärr bara få mindre snipor på dessa beten. Det kanske ändra sig på lite nya vatten till hösten? Jag gillar gången, utseendet och dem bra färgerna som dessa beten har, priset är också bra med tanke vad man kan få betala för en del beten.

Helst av allt fiskar jag med stora beten som exempelvis en mindre Regnbåge eller en stor Makrill, dessa beten får oftast vara i fred, men när det piper i larmet vet man oftast att det är en större Pike på gång.

Många kanske inte vet det, men gäddan tar ganska ofta kräftor, varför vet jag inte, men så är det. Abborren frossar ibland i kräftor och i dem flesta vatten med kräftor finns det ofta riktig grov Abborre.

Gäddan tar sin beskärda del av Grodor och Paddor under våren, men det är inget jag vill fiska med. Det är emot min vilja att sätta en krok i en Padda och se den ...nej fy fan, det vill jag inte, det finns annat som är effektivare och dem kan göra sitt på våren och karpen och gäddynglen kan få lite extra föda. Grodor och Paddor tar jo ganska mycket insekter mm, så dem gör faktiskt lite nytta.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.