söndag 9 mars 2014

Storslynan Bengt slog till igen!

Vad jag ser av bilderna, så var man ute med Svilles nya Linder och man fick lite fina gäddor upp till 7 kilo och sen kände Slynan en liten touch i det nya In - line spöet från Daiwa och krokade som en galning och en stor madame visade sig i ytan och iskallt talade han om för Sville, att här har vi en tia!

Väl framme vid båten kontrade Sville med orden: - Det är ingen gädda Bengt, det är en ubåt och efter lite tumultaktiga scener, fick Sville omsider ordning på håven och damen landades. - Hon var fin och välsvarvad med sina 117 cm och en vikt på 14,7 kilo, jo jag tackar och bugar!
För liten matta, den räckte inte riktigt till damen. 
Vilket flin på Slynan, mitt hade gått fån öra till öra!
Jag kan bara lyfta på hatten och gratulera Christian Sylvander till en super fisk, en gädda, han är mer än värd efter alla pass, kalla fingrar, svordomar, isbildningar, tröstlösa kast och pass på det vindpinade Kalmar sund.

Idag satt den där den skulle, i strålande solsken och bra vind, i en vik med 1 - 1,5 meters djup och den tog en Buster Jerk Shallow Jimmy Lindahl Limited Edition. Stort Gratis Bengt, en örfil kommer på posten!
Mitt eget gäddfiske då? Det hände absolut ingenting och jag kunde ha haft en tunna med olja i mina Makrillar, det hade nog inte hjälpt mig, ibland vill det sig bara inte, men jag fick en fin spegelkarp och samtalet från Slynan och jag gläds med honom, fan vad gutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.