måndag 3 mars 2014

Det blir kombinationsfiske till helgen!

Jag kollade läget lite efter jobbet och det går att fiska till den kommande helgen, om inte "Han däruppe" bestämmer sig för något annat.

Det är isfritt i Linnéasjön, men tyvärr inte än på de ställen var jag så gärna vill placera mina karp - och gäddbeten, men kanske öppnar det sig ytterliga till helgen, det är jo några dagar kvar till lördag, det bör det göra med det milda vädret.
Det går att kombinera karpfiske med gäddfiske, man har gäddspöna stående lite off - side och har koll på dem, under tiden man bevakar området var man har mäskat för karp.

Oftast har jag två spö för karp och två spö för gäddorna och det brukar ge antingen det ena eller det andra och det har hänt mig ett flertal gånger, att man har lyckats med båda arterna.
Så lite sprida boilies och ett par karpriggar bland dessa och på lite avstånd har jag sedan en Sill och en Makrill ute och man slår så att säga, två flugor i samma smäll och visst farsen ökar det spänningen och motivationen.

Vi får väl se hur vädret blir, men håller det sig öppet så åker jag direkt tidigt på lördag morgonen och det blir samma visa på söndagen.

Jag klarar fan inte att sitta hemma och vänta längre, det kryper i kroppen, det är den där härliga sjukan, som kallas fiske som gör sig bemärkt! Hur mår du, kryper det i dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.