måndag 18 februari 2013

Jag gillar att rota lite i ....

andras betesboxar och i går var det Raddes tur att få besök, fast han viftade med boxen först! Radde kommer från Serbien, var det mesta av fiskeprylar finns och priserna är betydligt billigare, än här i landet.

Eller vad sägs om 20 spänn styck för dessa saker för diverse predatorer? Bra beten, som bara behöver lite bättre krokar, visserligen är det troligen kopior på redan existerande beten. 

Men priset är väldigt tilltalande och jag kommer nog att skapa mig en box med dessa beten och skicka med lite cash till Radde, när han åker ner på semester i sommar. Jag låter bilder tala sitt tydliga språk!





Inte så tokiga eller hur? Jag även fått en förfrågan från en arbetskompis, som har lite Karp/Gäddprylar till salu och det rör sig om en del nytt och en del Old School grejer.
3 nya Fladen Wardbird  BG 70 Baitrunners med ny lina och extra spolar finns i detta kit, som säljes i ett samlat paket.

Ganska stora rullar, som har bra lin upplägg, 9 kullager och en gear ratio på 4:1. Front broms och baitrunnerfunktionen justeras bak på dessa rullar.
3 Old School larm av märket Knuckle Head Hi - Power och du får med pluggen, som sänker det ganska höga ljudet, som kan och vill väcka en död!
I detta kit ingår även 3 stycken 12 fots spö av märket Bob Church Carbon Carp/Pike och de har en fin helaktion och en testkurva på 2,75 lb. Grafitgrå klinga med svarta lindningar och trebenta öglor, samt spigotholk.

Jag har inte själv set dessa prylar, jag bara förmedlar dem här på bloggen, men jag har erfarenhet av spöna och larmen och det är ett bra nybörjarkit för dig, som ska in på denna bana,eller för dig, som inte vill investera allt för mycket på grejer.

Du når Patric på mejladressen: jansson.patric@telia.com eller på telefon: 0481 - 141 44 eller 070 - 377 63 22, så pratar ni skick och priset för dessa prylar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.