söndag 3 februari 2013

Det är så trööööögt!

Var med Bergsprängaren och ICA - Jerker på gölen en stund efter gårdagens triumf, men en stund blev till nästan 6 timmar fiske i det fina soliga vädret.

Resultatet blev, jag vet snart inte hur jag ska kunna uttrycka, hur segt fisket var, ingen av oss hade ens ett känn, som kunde föra tankarna till en Regnbåge. 
Bergsprängaren höll ut i 5 timmar och sen började han prata om att spränga lite här och där i gölen. Det tog en stund, men vi lyckades att lugna ner Janne, så pass att vi slapp krutrök, stubintråd, tändhattar mm.
ICA - Jerker var i farten det mesta av dagen och till slut tog hans krafter slut, han orkade inte ens själv att ta tag i det orange handtaget till Velopeden och man ser hans tankar, om man tittar noga "- Ta bort mig här ifrån!"
Ingenting fungerade i dag, vi provade alla tricks och metoder, fiskade lugnt, hårt och med långa pauser, var fisken hade möjligheten, att bestämma sig för att hugga, men inte!
Mäsk med räkor, hela, halva och mosade och sen fiske med färska räkor, som skalades och vice versa, det var fullständigt omöjligt att få någon fisk att hugga denna dag, som hade samma fina väder, som under gårdagen, fast en kanske lite kallare morgon.

Olika Balanspirkar och jiggar med gummi stjärt och utan, men med räkan på jiggen. Inget fungerade, inte ens en Abborre, var framme och stötte på något av detta, vilket är lite konstigt.
Vi var efter 6 timmars nötande, rörande eniga om en sak: Det kan inte vara så mycket fisk kvar i gölen och plötsligt kröp det fram, att jag hade en sagolik tur, som fick en fin fisk under gårdagens fiske.

Jag försökte med att prata bort det hela med att jag är duktig ock så vidare, men det köpte inte grabbarna, men jag hittade dock fisken och fick dalta länge med den, innan den nappade.

Jag lyckades landa den och en ganska fin regnbåge var det. Båda herrarna fastslog att det endast handlade om tur och det var inte lönt att fortsätta tjabba emot.
Vi hade dock tur med vädret, det kunde likaväl ha varit snöstorm eller regn i luften, vi har varit ute i det mesta och vi återkommer, det kan inte vara slut på fisken som sattes ut.

Nu blir det 3 dagars utbildning, så det kanske blir ett litet upphåll i bloggandet ett tag, men jag är snart tillbaka igen.

Nämnde jag att Bergsprängaren ismetade med ett par spö och deadbaits? Behöver jag säga hur det gick? Tack så mycket! Vid 15.30 vandrade tre stycken FF med svordomar i munnen av isen och begav sig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.