lördag 2 februari 2013

Fint väder och en fin Regnbåge, så man ska inte klaga på dagen.

Det blev en kort sväng upp på Rismåla göl för att se om Regnbågarna hade blivit lite mer nappvilliga, det var de inte kan jag säga, men jag skulle dock lyckas med en fin Regnbåge.
Flera var ute och provade lyckan, men ingen hade ens ett napp och så var det även för mig under en bra stund. Men en förflyttning ner mot en T - Brygga, var det rätta draget i dag och i andra hålet fisk jag ett väldigt försiktigt lyft på räkan.
Det skulle sen ta 12 minuter, innan jag lyckades fippla upp denna fisk på isen. Fet och ganska fina fenor, så det blev en fin fight på dem lätta leksakerna.
2,5 kilo på 0,20 lina och det mjuka spö, det är roligt mild sagt och jag gillar detta med drillningar och det ger bra övning inför andra fiskar som gädda och stor Abborre.
Färska räkor ville den ha och den snodde två utan att jag fick det rätta nafsande för att göra mothugg, men den som många andra gjorde bort sig lite för mycket och i kväll ska den i ugnen.
Ett tips kan vara att hacka ner lite av dessa billiga pillade räkor och ha dem med sig som mäsk i hålen eller som jag gjorde i dag. slängde lite en liten bit i taget och detta fick min fisk att ta min färska räka.

Man får hitta på lite saker när fisken är trög och jag tror att min fisk tog min räka i tron att det var ett nerfallande bete, som de andra den hade mumsat i sig, de syntes i fiskens magsäck.

OBS! Du är väl inne och röstar på mina bloggar annars kan du göra det här: http://www.fisheco.se/sportfiskeblogg-2012/?blogg=carpfishing-my-way
http://www.fisheco.se/sportfiskeblogg-2012/?blogg=predatorfishing-my-way

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.