lördag 23 februari 2013

Då var det fullt på vinden igen!

40 cm snö, 2 minus, 12 meter vind från nord, 9 ismetespö, 2 pimplare, 0 Abborre, 1 snipa och allt detta från 6 på morgonen till 15.30 - Jag aderara inte detta, utan kan bara kostatera att ekvationen av det hela ger att allt ismetefuck finns på vinden och det är över för denna gång och det känns väldigt bra!

Pär hade inte ett sniff på hela dagen, jag fick en snipa och lyckades till och med riva en Abborre, då den råkade komma för nära min pirk. 

Det räcker nu och för resten av istiden blir det endast pimpel efter Regnbåge och Stora Abborrar. Jag börjar med Regnbåge i morgon med självaste satyget Storslynan från Träkånten och det kan bli en trög historia det med, när den f-n är med på isen.
Jag skriver inte mera, utan ni får glo bäst f-n ni vill på dessa bilder från dagen, jag vill även passa på att tackar för de få röster ni har gett mig i tävlingen Sveriges bästa blogg, det rör sig om 37 röster under 21 dagar av februari, men besöker antalet under denna tid är drygt 8800 stycken, lite märkliga siffror, om ni gillar denna blogg eller hur?





Tack gode Gud för att denna vinter snart är slut, något sämre har jag aldrig varit med om och det blir svårt att få en sämre vinter än denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.