fredag 9 juli 2010

Kinetic Distance Pike 12 ft 2 ½ lb T/C.

Kinetic Distance Pike är ett spö som lurar många genom namnet, trots att det har en 2 ½ lb testkurva, så finns det en otrolig ryggrag och en styv underdel som gör att du kan kasta långt och samtidigt har stora möjligheter att stoppa en stor fisk.
Jag har själv mitt till både gädda och controllerfiske efter stora Gräskarpar och detta spöet klarar det mesta du hittar på. Driftfiske med braid upp till 100 meter är inga problem, tänk bara på att spöet ringer inte är anpassade för, för mycket fiske med braided reellines.Spöet är 360 cm långt och har en grafitgrå färgad klinga med svarta lindningar, spöet var billigt, men tyvärr kommer jag inte ihåg priset, det var under tusenlappen och jag gav bara halva priset.
Buttringen är bara 30 mm och spöet har 8 ringar + tipring. Finishen kunde ha varit bättre, men den är hyfsad med tanke på prislappen.
Här har du ringerna och den svarta lindningen som finns på hela spöet, alla ringer är trebenta för styrka och innerringen är av aluminiumsoxid.
Holken på spöet är en over and under var underdelen går in i överdelen och den är förstärkt med extra lindning och lite extra grafit, men du har inga flat spots på klingan under press från fisk.

Rullefäste är av Fujimodell och en kopia av detta, det ger ett bra och skönt grepp under drillningen och din rulle sitter fast.
Spöet har ingen intregrerad keeperring eller lineclips och det är lite synd, men igen är det nog priset som spelar en stor roll.


2 - delad med helkork. Jag tycker att spöet är bra med tanke på priset och egenskaperna för medelstora betesfiskar, trolling, trotting i rinnande vatten och powern i spöet gör det till en klass för sig.
Jag rekommenderar det starkt och skulle du hitta många av dessa, kan du höra av dig på min mejl - Jag vill ha flera i min samling, så pass bra är dem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.