tisdag 27 juli 2010

Glitter och glamour till gäddan? Jula har lösningen!

Jag hamnade på Jula härom dagen och hittade billiga spinnare! 99 kronor för en karta med 15 stycken och mina tackel till gäddan kommer att glänsa bra till höstens fiske. Jag tog två kartor, så klarar man sig ett bra tag.Spinnersättet innehåller blandade färger och storlekar, vilket är bra. Det finns inte två spinnare som har samma färg, fast det ser ut så här på bilden.
Jag vet inte ens om dem roterar och jag bryr mig inte, vad jag ska göra är att klippa bort krokarna och sedan montera mitt 2 - krokstackel med en hake på spinnaren.
Dem behöver inte kunna spinna, mina livebaits gör så att dem rör sig och blänker och ger ljud ifrån sig.

Här en närbild på tramset, jag har rivit och slitit i alla spinnarna och wiren i dem håller. Skulle du ändå inte lita på detta, kan du klippa wiren och använda alla komponenter och montera dem på din wire ovanför dina krokar, mellan två små silicone flötesstopp.
Fördelen är dels att du själv kan komponera utseendet och vilket avstånd från krokarna du vill ha delarna från spinnaren.


Så här brukar jag använda mina och det fungerar alldeles utmärkt, sätt spinnerkroppen mellan dina wirer på detta sätt och du kan snabbt byta ut spinnaren mot en annan om du vill.
30 spinnare för 198 kronor är billigt och det priset går inte att jämföra med priset du får betala för Glowbeads, colourbeads, smilebaldes och diverse propellrar.
Testa detta för sommarens Gösfiske och sedan till höstens och vinterens gäddfiske, perfekt för åarnas färgade vatten under hösten och i vintermörkret under isen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.