torsdag 2 januari 2014

Wychwoods nya MLT Agitator Bait Rods!

Du har nog hört talas om dessa spö från Wychwood och du har kanske sett dem i verkligheten och känd på dem, men inte slagit till än. 

Jag har den gamla modellen och jag har tre stycken Agitators och jag blev så pass imponerad att jag köpte även Wychwoods Extricators i 9 och 6 fot och sen har jag Wychwoods Solace 12 fotare i 3 lb.

Varför? Jo, det är en av dem bästa och starkaste klinga som jag har råkat ut för, finishen är super och priserna är ännu bättre! Det blir väl inte bättre än så här eller?
Jodå, det gör det för Wychwood har nu tagit fram nya modeller av alla dessa spön och man har förbättrat klingan med en multi - layer, en flerlagers klinga, som har än mera styrka!

Tro mig, jag har i vittnens närvaro försök att pressa sönder mer eller mindre alla dem spön jag har köpt och inte lyckats. Mina 10 fots Agitators spränger en ny och färsk 0,35 mm och de flyttar skottkärran på gräsmattan!

De nya Agitators har fått en lyxigare rullfäste, lite mera text och en rödsilvrig lindning, annars är spöna dem samma, men med en förbättrat klinga.
Finishen är kanon fin och alla Agitatorspö har en keeper ring för din krok och det har alla en ändbutt med Wychwoods logga.

De finns i 10 fot/2,75 lb - 10,6 fot/3,5 lb och 12 fot med 3,0 lb för dig som vill ha längre spö eller som fiskar från land, så de finns fina, bra och billiga spö för alla gädd - och karpfiskare  inom Wychwoods spöserier.
Här är mina tre gamla Agitators under karpfiske, 10 och 2,75 lb gör att man kommer åt på dem flesta platser och styrkan och testkurvan ska ses och kännas, den är häpnadsväckande.
Många har hört av sig angående spö för båt och kajakfiske och jag kan verkligen rekommendera Wychwoods Agitator spön och kombinerar du dessa spö med Wychwoods Solace Specimen ACS 10 baitrunner, som kommer med två hantagstyper och extra spole i Aluminium, så får du en skön, stark och välbalanserad utrustning för flötestrolling mm.

Solace Baitrunner kostar 1099 kronor och du ser två av mina tre här på bilden, jag är super nöjd med spöna och rullarna från Wychwood och det blir du också! Ta dig en titt på www.metebolaget.se
Börja 2014 med nytt gäddspö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.